naturalna suplementacja

Co aktywni powinni jeść zimą? Zadbaj o naturalną suplementację!

Zima to czas, gdy nie mamy dostępu do witamin i składników mineralnych zawartych w świeżych warzywach czy owocach. Jesteśmy w tym okresie skazani na produkty importowane, na których jakość ma wpływ sposób ich transportowania i przechowywania. Choć może zabrzmi to trywialnie, ale dziś wracają różne mody – nie tylko na ciuchy, ale również na posiadanie własnego ogródka działkowego czy inne określane jako vintage. Róbmy weki, domowe mrożonki i przetwory! To zdrowa moda! To właśnie one są najlepszą gwarancją zarówno naturalnej suplementacji, jak i smaku. Dlatego warto już teraz zatroszczyć się o to, by zimą mieć co jeść. Nasze babcie o tym wiedziały!

Czytaj więcej…

Siedem życzeń, czyli zasady zachowania na siłowni

Obecnie rzadko chodzimy „na siłownię”, ponieważ najczęściej znajdują się one w klubach fitness, więc technicznie zamiast chodzić „na siłownię”, chodzimy „do klubu”. Podobnie jak z sobotnimi wieczorami. Nie spędzamy ich „na dyskotece”, tylko „w klubie”. Nieważne jednak, gdzie chodzimy. Bo jeśli już tam jesteśmy, to obowiązują nas pewne niepisane zasady zachowania. I choć każdy klub ma swoje reguły, to tych siedem uniwersalnych porad przyda Wam się niezależnie od tego, gdzie pójdziecie. Kolejność nie jest istotna, każda z nich jest tak samo ważna.
Czytaj więcej…

Witaj szkoło, ale czy na pewno?

„Witaj, szkoło!” to hasło w równym stopniu nadużywane, jak i całkowicie nierozumiane przez dorosłych. Wydaje się nam, że początek roku szkolnego to proces rozpoczęcia kolejnego etapu edukacji naszych pociech, a przecież to nic bardziej mylnego. Wrzesień to miesiąc, w którym duch edukacji w ławkach ustępuje niekończącym się opowieściom o tym, co wydarzyło się na wakacjach.
Czytaj więcej…

Zdrowe jedzenie dla aktywnych: siedem tanich produktów które znajdziesz w każdym sklepie!

Superjagody, superziarna, supersok i można tak wymieniać długo. Mam wrażenie, że obecnie rynek jest pełen superproduktów, które uzdrowią Was niemalże od ręki i spowodują, że będziecie supersportowcami już po miesiącu. Pisałem niedawno o najbardziej przereklamowanych produktach, dzięki którym jedyne naprawdę odczuwalne zmiany zobaczycie tylko w portfelu i na wyciągu karty kredytowej, bo przecież superrzeczy nie są supertanie. Ale głowa do góry, są wokół Was naprawdę doskonałe produkty, choć nie mają w nazwie „super” – a powinny. I na dodatek jest to zdrowe jedzenie, które jest tanie!

Czytaj więcej…

Siedem najbardziej przereklamowanych produktów żywieniowych rekomendowanych sportowcom

W dzisiejszych czasach, gdy liczy się szybciej, taniej i nie zawsze lepiej, część ludzi mówi „stop” i zwraca baczną uwagę zarówno na to, co dzieje się wokół nich, jak i na jakość samego życia. A jego nieodłączną częścią jest aktywność fizyczna i różne jej aspekty. Żywienie natomiast jest kluczowe, bo przecież w ten sposób dostarczamy nie tylko energię potrzebną do wysiłku, lecz także do życia.

Czytaj więcej…

Dzieci na baseny, czyli kiedy zacząć naukę pływania

Wrzesień tuż-tuż, maluchy na baseny! Gdy mój serdeczny kolega rzucił takie hasło, to najpierw przypomniały mi się hasła minionej epoki, takie w stylu „Kobiety na traktory!”. Jednak chwilę później przypomniało mi się, jak sam kiedyś pędziłem we wrześniu z moim synem na kolejny semestr zajęć na basenie. Dlaczego pędziłem? Ponieważ najpierw oswajanie z wodą, a następnie nauka pływania już od wieku niemowlęcego to najlepsze, co może spotkać Wasze szkraby. Korzyści są nie do przecenienia. Wiele osób zastanawia się kiedy zacząć naukę pływania u dzieci.

Czytaj więcej…

Studenckie wakacje – oczywiście aktywnie!

Początek września to nie tylko nowy rok szkolny. Dla wielu studentów, a przynajmniej kiedyś tak bywało, był to początek wakacji. Cały lipiec i sierpień pracowało się po to, żeby we wrześniu wyjechać na upragnione wakacje, zanim rozpocznie się rok akademicki. Spotkałem niedawno świeżo upieczoną studentkę, która dokładnie tak zaplanowała sobie te trzy miesiące, i tym samym przypomniała mi stare dobre czasy.

Czytaj więcej…

5 zdrowych słodkich przekąsek

Wydaje się, że słodkie przekąski to najłatwiejszy i najprostszy sposób, by zaspokoić głód między posiłkami i się zapchać się. Kłopot polega jednak na tym, że niszczą całą naszą ciężką pracę związaną z prawidłowym, zdrowym i efektywnym odżywianiem. Zamiast nich proponuję coś w zamian. Będzie równie smacznie, jeśli nie lepiej, a na pewno z nieporównywalnie większą korzyścią dla Waszego wysiłku podczas treningów.
Czytaj więcej…

O czym warto pamiętać przed początkiem roku szkolnego

Już za chwilę koniec wakacji, początek września i tym samym czas, gdy uczniowie wracają do szkoły. Ale nie tylko! Bo początek roku szkolnego to także początek zajęć wychowania fizycznego w szkole, zajęć pozaszkolnych, treningów oraz powrót na baseny zarówno w ramach zajęć szkolnych, jak i indywidualnych. Kłopot z dziećmi o tej porze roku jest zawsze taki sam. Wracają z wakacji wyższe, większe i nagle okazuje się, że nie mają w czym skakać, biegać czy pływać. Albo to, co miały, nie jest już modne i więcej tego nie założą. Ale czy tylko dzieci…?

Czytaj więcej…

Sześć sposobów, by spać DOBRZE

Nie ma niczego gorszego od źle przespanej albo w ogóle nieprzespanej nocy. Abstrahując od fizycznego zmęczenia, jesteśmy wtedy poddenerwowani, łatwiej się irytujemy, kawa lub cola leją się szerokim strumieniem. Ale najgorsze, co może nam się przydarzyć tego dnia, to trafić na rannego ptaszka, który będzie emanował świeżością spojrzenia, bystrością umysłu i uśmiechem od samego rana.
Czytaj więcej…

Debiut w maratonie, czyli o czym warto wiedzieć i pamiętać

Początek sierpnia to dla wielu znak, że przygotowania do jesiennego debiutu w maratonie wkraczają w ostatnią fazę. Wrzesień, październik i listopad to czas, na który wiele osób czeka z utęsknieniem i do którego przygotowuje się od miesięcy. Ale to także czas, gdy inni przygotowują się do startów wiosennych. Bez względu na to, kiedy macie zamiar pokonać królewski dystans po raz pierwszy, zachęcam do lektury.
Czytaj więcej…

znajdz motywacje - triki

#AmbasadorGOSport – Bartosz Brusiło: Triki motywacyjne – jak nie odpuścić treningów?

Ktoś zadał mi kiedyś pytanie, dlaczego trenujemy i po co właściwie tak się męczymy? Nie ma na to pytanie jednej odpowiedzi. Dla jednych jest to wynik sportowy, dla innych sposób na walkę z nadwagą, a dla innych po prostu utrzymywanie swojego ciała i umysłu w dobrej kondycji. Ale każdy z nas, niezależnie od założonego celu, jest od czasu do czasu poddawany próbie charakteru. Pogoda, zmęczenie, stres, natłok pracy, czy słabość do słodyczy mogą oddalić nas od naszej mety. Zawsze powtarzam, że wszystko jest w głowie, ale w do pewnego stopnia można jej pomóc. O swoich sposobach na motywowanie się i pokonywanie własnych słabości opowie Wam nasz #ambasadorGOSport, Bartosz Brusiło, dla wielu znany jako „Tata na treningu”.
Czytaj więcej…

Co to jest Wakeboard – rozmowa z Emilią Łopińską

Początki wakeboardingu datuje się na połowę lat 80., ale dyscyplina ta dość długo ewoluowała i właściwie dopiero późne lata 90. to początek największego wakeboomu. W Polsce wakeparki cieszą się coraz większą popularnością, ale okazuje się, że nie wszyscy wiedzą, co to jest. Udało mi się namówić na kilka minut rozmowy ośmiokrotną mistrzynię Polski w wakeboardzie, zdobywczynię Pucharu Polski, zwyciężczynię cyklu zawodów Grand Prix ‒ Wake GP za motorówką oraz ósmą zawodniczkę mistrzostw Europy. Kto to taki? Panie i panowie, Emilia Łopińska.

Czytaj więcej…

Pięć sposobów na pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej

Mój przyjaciel założył kiedyś przed kolejnym sezonem spodnie narciarskie i stwierdził, że skurczyły się w praniu po poprzedniej zimie. Jego żona przyznała się jednak, że zapomniała o ich praniu. Ups… Wiele osób któregoś dnia zderza się z ulubionymi spodniami, lustrem lub wyświetlaczem swojej wagi. Skąd te kilogramy i centymetry, skoro regularnie ćwiczymy? Po wykluczeniu zaburzeń natury medycznej i przetestowaniu kilku diet dochodzimy do wniosku, że pewnie musi tak być. A właśnie nie! Chodzi o rodzaj i intensywność treningu.

Czytaj więcej…

Maraton Wigry – czy to najlepszy maraton w Polsce?

Maraton Wigry to szczególny bieg. Jeśli jesteście przyzwyczajeni do biegów ulicznych, klepania asfaltu i płaskich przestrzeni, na których można starać się o kolejną życiówkę, to nie jedźcie tam. Nie znajdziecie tego, czego szukacie. Ale jeśli lubicie lub wręcz kochacie bieganie dlatego, bo łączy się ono dla Was z wspaniałymi widokami, pięknymi miejscami, lasem, jeziorami i kontaktem z przyrodą, to tereny zwane Zielonymi Płucami Polski i ten maraton są Was idealnym miejscem.

Czytaj więcej…

Powiem Ci dziewczyno, dlaczego powinnaś pływać!

Dziewczyny, uprawianie sportu w jakiejkolwiek formie ma pozytywny wpływ na Wasze zdrowie i samopoczucie, ale pewne aktywności fizyczne szczególnie dobrze redukują stres i zmęczenie. Jedną z nich jest pływanie. Poprawia kondycję i wydolność, ale przede wszystkim reguluje i regeneruje metabolizm, pozwala spalić więcej kalorii oraz wycisza i wprowadza w stan wewnętrznego spokoju. A powodów, dla których warto regularnie pływać, jest więcej.
Czytaj więcej…

kibicowanie z pasja

Kibicowanie to też sport!

Sport to pasja i jak ktoś raz się wkręci, to zostaje mu to na całe życie. To wiemy wszyscy. I to, że to my, dorośli, dając przykład najmłodszym, zarażamy ich tą pasją, również jest jasne. Ale można to robić na różne sposoby. Sportem można zarażać nie tylko go uprawiając, lecz także kibicując i wspierając innych. Zarówno swoich idoli, jak i najbliższych, znajomych, a także zupełnie obcych. Pozornie obcych, bo przecież dzielimy tę samą namiętność.Czytaj więcej…

wakacje w kajaku

Wakacje kajakiem na wodzie pisane

Spływy kajakowe to doskonały pomysł zarówno na jednodniową atrakcję, jak i na tygodniowe lub kilkutygodniowe wakacje. Co ważne, to sposób na aktywny wypoczynek dla całej rodziny i nie trzeba się martwić, że najmłodsi nie mogą wiosłować. Nigdy nie pływałeś kajakiem? To nie problem!Czytaj więcej…

zabawy na plazy

Nie leż plackiem! W co się bawić na plaży?

Lato, słońce i plaża kojarzą nam się nierozerwalnie z wypoczynkiem, opalaniem, lodami, zamkami na piasku, a w ostatnich latach również z „parawaningiem”. Tak w dużym uproszczeniu wygląda sytuacja nad polskim morzem. Ale urlop to czas relaksu i odpoczynku. A człowiek najlepiej wypoczywa aktywnie. Nie wiedzieliście?

Czytaj więcej…

Zawody triathlonowe – czego się spodziewać?

Czy trenując do swoich pierwszych zawodów triatlonowych, zastanawiacie się czasem, jak to będzie? Jeździcie na zawody, obserwujecie i wciąż się zastanawiacie? Rozumiem Was doskonale, bo sam tak miałem. Mam nadzieję, że poniższa relacja z zawodów tri pozwoli Wam lepiej zrozumieć ich naturę oraz lepiej przygotować się na to, co może Was spotkać.

Czytaj więcej…