Co robić na podłodze czyli najlepsze ćwiczenia dla Twojego brzucha i pleców

Mój jest ten kawałek podłogi, nie mówcie mi więc, co mam robić! Tak ponad 20 lat temu śpiewał zespół Mr. Zoob, a ja zawsze przekornie miałem ochotę właśnie im powiedzieć. Co i jak robić na podłodze, żeby miało to sens i przyniosło efekty? „Ale na podłodze?”, ktoś zapyta. Dokładnie tak! Dlaczego nie wykorzystać podłogi do ćwiczeń?

Czytaj więcej…


morsowanie plywanie

Morsowanie – dlaczego warto wchodzić do zimnej wody?

Dlaczego my, morsy, to robimy? Dlaczego rozbieramy się i wchodzimy do wody o temperaturze, w której większość ludzi odmawia umycia rąk? Dlaczego robimy to z uśmiechem na ustach, jak małe dzieci, gdy temperatura na zewnątrz sprawia, że ludzie ubierają się na cebulę? Powodów jest kilka.
Czytaj więcej…


Co jeść przed treningiem?

Co jeść przed treningiem, co pić, czego unikać i dlaczego? To kwestie dość często poruszane przez osoby rozpoczynające przygodę ze sportem. Coraz częściej jednak ci bardziej dociekliwi interesują się zagadnieniami odżywiania nie tylko w kontekście codziennej diety, lecz właśnie specyfiki posiłków przed treningiem czy zawodami i po nich, w zależności od rodzaju aktywności. A przecież chodzi nie tylko o to, co jeść, lecz także o to, jak to robić.

Czytaj więcej…


spalanie tluszczu interwaly

Jakie ćwiczenia są najlepsze by spalać tłuszcz?

Jak mam ćwiczyć, żeby spalić tkankę tłuszczową? To nie jest proces, który u każdego przebiega w ten sam sposób i nie zależy wyłącznie od tego, czy i jak ćwiczymy. Dieta, stres, rodzaj pracy, styl życia są nieodłącznymi elementami tej układanki – same ćwiczenia nie wystarczą. Z drugiej strony ludzie często ćwiczą w sposób, który nie daje spodziewanych efektów.

 Czytaj więcej…


Akcesoria basenowe – do czego służą płetwy czy wiosełka?

Znajomy, pływający rekreacyjnie, zapytał mnie kiedyś, po co pływakom takie wielkie plecaki lub torby. „Przecież okularki, kąpielówki i ręcznik nie zajmują aż tyle miejsca…”, powiedział. Gdy zacząłem wyjaśniać mu, że torba pływaka jest napuchnięta od akcesoriów treningowych, zrozumiał. Bo jeśli ktoś nie zetknął się z treningiem pływackim, to poza deską rzadko wie, z czym pływacy czy triatloniści stykają się na co dzień. Oczywiście, pamiętają coś z okresu nauki pływania, ale niewiele.

Czytaj więcej…


przykladowe treningi biegowe_01

3 przykładowe treningi biegowe dla tych, którzy nie mają czasu

Notoryczny brak czasu to znak naszych czasów. Wielokrotnie słyszę, że ktoś nie ma czasu na wiele ważnych rzeczy, a co dopiero trening. „Jak to? Nie masz czasu na trening?” – łatwo spytać i wskazać jako przykład osoby, które wstają przed szóstą rano, biegają lub idą na basen, potem wyprawiają dzieci do szkoły i dopiero idą do pracy… Tylko nie każdy jest supermenem czy supermenką. Jaki trening biegowy wcisnąć w napięty harmonogram dnia?
Czytaj więcej…


#AmbasadorGOSport – Marcin Górnicki: Po tak poważnym wypadku w głowie kotłuje się dużo myśli

Po poważnym wypadku w głowie kotłuje się dużo myśli. Mówisz sobie, że będziesz jeździł wolniej, spokojniej. Ba, zapewniasz o tym nawet swoich bliskich… Rozmawiamy z Marcinem „Górnikiem” Górnickim, fanatykiem kolarstwa i crosstriathlonu, trenerem Warszawskiego Klubu Kolarskiego oraz zawodnikiem GO Sport AK-Sped Team.

Czytaj więcej…


Dlaczego niektórzy pływają szybciej?

Czy zadajecie sobie czasem pytanie, co zrobić, żeby pływać szybciej? Odpowiedź nie jest wcale jednoznaczna. Co więcej, odpowiedzi może być wiele i każda będzie prawidłowa. Pływanie to bardzo złożona dyscyplina, która nie jest trudna, gdy pływamy tylko dla przyjemności. Nieco inaczej sprawy mają się wtedy, gdy chcemy pływać szybciej, wyraźnie szybciej, a najlepiej jak najszybciej. Co wtedy?
Czytaj więcej…