Nie ma nic gorszego niż nuda i brak motywacji. Przychodzisz do klubu, rozglądasz się i czujesz obrzydzenie. Jak ćwiczyć na siłowni czy w klubie fitness, by się nie nudzić?  Możesz wrócić do domu, a możesz poszukać urozmaicenia i dobrze się bawić. Wybór, jak zwykle, należy do Ciebie!


Chyba każdy, kto uprawia sport, ma czasem dość. Niektórzy mają w sobie nieskończone pokłady determinacji i zawsze potrafią się zmusić do treningu, inni potrzebują do tego impulsu. Zajrzyj do grafiku swojego klubu, na pewno znajdziesz coś ciekawego, co przywróci Ci chęć do działania. My ze swej strony podrzucamy kilka luźnych pomysłów.

 

Jak ćwiczyć na siłowni z kettlebells?

Kettle to ciężarki przypominające kształtem kulę armatnią z przyczepionym uchwytem. Specyficzny kształt sprawia, że przy treningu z kettlami pracują nie tylko ramiona (jak np. przy hantlach), lecz całe ciało, które walczy o utrzymanie równowagi. Są to ćwiczenia wielostawowe, a nie izolowane, a dobrze prowadzony trening z kettlami wzmacnia wiele partii mięśni, poprawia gibkość, mobilność i wydolność. Ogromną zaletą jest także wzmacnianie core i pośladków, co odciąża kręgosłup i poprawia postawę.
Trening z kettlebells należy do grupy treningów funkcjonalnych, co oznacza, że opiera się na usprawnianiu doskonale znanych każdemu ruchów takich jak podnoszenie, wyciskanie czy rwanie. Praca z kettlebells to trening funkcjonalny – uczymy się wzorców ruchowych potrzebnych w codziennym życiu – siadania, podnoszenia, wyciskania, noszenia.

 

Trening body pump (ze sztangą)

Sztanga jaka jest każdy widzi. Pierwsze skojarzenie to wyciskanie jej na ławeczce lub przysiady z obciążeniem na barkach. Jakiś czas temu kilku moich kolegów biegaczy zaczęło chodzić na zajęcia typu body pump, na których do wzmocnienia całego ciała używa się właśnie sztangi. Zajęcia są prowadzone z rytmiczną muzyką i podzielone na części, w trakcie których ćwiczy się kolejne partie mięśni, m.in. pośladków, grzbietu, ramion, barków i nóg. Praca pod okiem instruktora ma zagwarantować techniczną poprawność wykonywanych ćwiczeń. Trening body pump to ciekawe uzupełnienie dla biegaczy czy triatlonistów, a dla bywalców siłowni urozmaicenie wypracowanej rutyny.

Przeczytaj również  Motywacja do ćwiczeń: jak nie zrezygnować w połowie drogi i osiągnąć cel?

 

Crossfit

Nie wiem, czy jest lepszy sposób na nudę w ćwiczeniach niż dobry trening crossfit. Prawda jest taka, że przy dobrze rozplanowanym treningu można przez miesiąc lub dłużej nie powtórzyć takich samych zajęć. Liczba ćwiczeń pojawiających się w crossfitowych boksach jest naprawdę imponująca. Od skoków na skrzynię i przez skakankę, poprzez bieganie i wiosła, wspinanie się na linie, wiele wariantów ćwiczeń na drążkach i kółkach gimnastycznych, na klasycznych brzuszkach i ćwiczeniach ze sztangą skończywszy.
Idea jest taka, że crossfit ma łączyć pracę nad siłą, wytrzymałością, gibkością, szybkością i ogólnie pojętą sprawnością. Chodzi nie tylko o poprawę wyników rozumianych jako obciążenie, czas czy liczba powtórzeń, lecz także zdobywanie umiejętności. Dobry trener stawia na pierwszym miejscu poprawność wykonywanego ćwiczenia. Zajęcia mają nauczyć Cię bezpiecznie podnieść coś ciężkiego czy wykorzystać siłę całego ciała do podciągnięcia się na drążku.

 

Spinning

Lubisz jazdę rowerem, ale nie jesteś fanem błota, wiatru i zimna? Spróbuj jazdy na grupowych zajęciach ze spinningu! Nie zapomnij zabrać bidonu z wodą i ręcznika do ocierania potu, jestem pewny, że się przydadzą, bo zajęcia te gwarantują niezły wycisk.
Spinning to trening cardio prowadzony w rytm muzyki na specjalnych rowerach stacjonarnych, które mają pomóc w modelowaniu łydek, ud i pośladków. Zajęcia są prowadzone przez instruktora, który wskazuje uczestnikom, kiedy zmienić pozycję i obciążenie. Dzięki temu zajęcia nie są monotonne i przypominają prawdziwą jazdę rowerem w urozmaiconym terenie.

Joga

Wbrew niektórym stereotypom joga to nie nudne i powolne ćwiczenia, na jodze też można się spocić. W jodze (więcej pisaliśmy o niej tutaj: http://blog.go-sport.pl/joga-nauka-rownowagi/) kluczem jest harmonia ciała i ducha. Poprzez wchodzenie w kolejne asany prowadzi ona do redukcji stresu i relaksu umysłu. Ćwiczenia nie są obciążające, praktycznie nie ma ryzyka urazu. Joga jest dobrym uzupełnieniem dla osób intensywnie uprawiających sport, gdyż pomaga rozciągnąć i rozluźnić mięśnie.

Przeczytaj również  #AmbasadorGOSport – Katarzyna Górniak i Tomek bomba o podbiegach - Video!

 

Otwórz oczy

Nie chce Ci się chodzić na zorganizowane zajęcia? Zapisywać w grafiku? Nie ma sprawy, po prostu wejdź do swojego klubu, rozejrzyj się wokół, wybierz kilka przedmiotów lub urządzeń, z którymi jeszcze nigdy nie ćwiczyłeś i weź je w rękę. To może być bosu, może być drążek do ring-dipów, może piłka lekarska. Skakanka, taśmy TRX, piłka gimnastyczna, gumy thera band – w każdej sali znajdziesz masę „zabawek”. Wystarczy otworzyć oczy i wybrać te, których jeszcze nie używałeś. Nowinki urozmaicają zabawę, na pewno nie będziesz się nudzić!

Komentarze

komentarzy