Dziewczyny, uprawianie sportu w jakiejkolwiek formie ma pozytywny wpływ na Wasze zdrowie i samopoczucie, ale pewne aktywności fizyczne szczególnie dobrze redukują stres i zmęczenie. Jedną z nich jest pływanie. Poprawia kondycję i wydolność, ale przede wszystkim reguluje i regeneruje metabolizm, pozwala spalić więcej kalorii oraz wycisza i wprowadza w stan wewnętrznego spokoju. A powodów, dla których warto regularnie pływać, jest więcej.

Jak powszechnie wiadomo, pływanie to aktywność fizyczna o wysokiej intensywności, która znacznie podnosi puls. To również wymagający trening siłowy dla mięśni wszystkich partii ciała. Dzięki temu nie tylko spalicie dużo kalorii, lecz także zbudujecie masę mięśniową, co utrzyma Wasz metabolizm w równowadze jeszcze na wiele godzin po zakończeniu pływania.
 

Pływanie jest delikatne

Prawo Archimedesa mówi, że ciało zanurzone w cieczy traci pozornie na ciężarze tyle, ile waży ciecz przez to ciało wyparta. Podczas pływania Wasze mięśnie i stawy są zatem poddawane mniejszym obciążeniom niż w trakcie innych aktywności poza wodą. Innymi słowy pływanie jest doskonałą alternatywą dla kobiet z nadwagą lub tych, które nie mogą ćwiczyć intensywnie na siłowni.
 

Pływanie jest dobre dla płuc

Znaczenie powietrza doceniamy najbardziej , gdy jesteśmy w wodzie. To właśnie podczas pływania musimy wyjątkowo skoncentrować się na oddychaniu w wodzie i pod nią. Dzięki temu uczymy się lepszego zarządzania tlenem i jego optymalnego wykorzystania. Badania dowodzą, że osoby pływające zazwyczaj potrafią wdychać i wydychać więcej powietrza w fazie spoczynku lub w trakcie normalnego, swobodnego oddychania. Nazywa się to objętością oddechową i ma ogromne znaczenie dla prawidłowej pracy płuc i oskrzeli. Pływanie poprawia objętość oddechową w dużo większym stopniu niż jakiekolwiek inne formy treningu.
 

Pływanie relaksuje

Jedną z najważniejszych korzyści, jaką daje nam pływanie, jest to, że wprowadza nas ono w stan relaksu. Psychologowie badający zarówno osoby pływające, jak i niepływające zauważyli, że regularne pływanie choćby przez 30–45 minut jeden lub dwa razy w tygodniu (oczywiście im częściej, tym lepiej) pozytywnie i relaksująco oddziałuje na nasz układ nerwowy – krótko- i długoterminowo. Ten rodzaj aktywności bardzo wydatnie przyczynia się do wzmożonego wydzielania endorfin do mózgu, niweluje stres i lęk, a także daje poczucie szczęścia, bezpieczeństwa i buduje optymizm.
 

Przeczytaj również  #AmbasadorGOSport – Joanna Daniel: Testy ATHLI-TECH

Pływać może każda z Was

Kobiecy organizm z wielu powodów czasami podlega pewnym naturalnym i fizjologicznym ograniczeniom. Nie każda kobieta w ciąży będzie dobrze znosić bieganie, a niektórym będzie zalecana przerwa. Te ograniczenia wynikają głównie z obciążeń, jakim podczas treningu jest poddawane Wasze ciało, do których nie zawsze jesteście predysponowane. I wtedy aktywnej kobiecie, np. przyszłej mamie, ale też paniom z dolegliwościami układu kostnego, z pomocą przychodzi właśnie pływanie. Bo pływać, moje drogie panie, może każda z Was i w każdym wieku, również przyszłe mamy.
 
Pływanie to nie tylko wyjątkowa i zdrowa forma aktywności fizycznej. Jeśli jesteście zmęczone, zestresowane, macie za dużo na głowie, a nie możecie wyjechać na tydzień do SPA, to idźcie na basen lub nad jezioro i zrelaksujcie się, pływając przez dwa, trzy kwadranse. I jeszcze jedno. Pływanie to także doskonały pomysł na budowanie więzi z Waszymi pociechami – zarówno tymi jeszcze nienarodzonymi, jak i tymi, które już są na świecie, niezależnie od ich wieku. Dowiedziono, że oswajanie z pływaniem niemowląt i jego nauka nie tylko pozytywnie wpływa na ich rozwój fizyczny, lecz także zacieśnia więź z rodzicami. A pływać przecież można też wspólnie. Ale o tym już następnym razem.

Komentarze

komentarzy